سبک زندگی

فوائد انجیر خشک برای قند خون

انجیر خشک برای قند خون

بسیاری از محققان بر این باور هستند که انجیر برای قند خون موثر است. وجود فیبر در انجیر کمک می‌ کند تا دیابت افراد کنترل شود. افرادی که مبتلا به دیابت هستند به انسولین نیاز دارند. اگر این دسته از افراد از برگ انجیر استفاده کنند نیازشان به انسولین کمتر خواهد شد. بیمارانی که باید روزانه انسولین تزریق نمایند می‌ توانند از انجیر برای کنترل قند خون استفاده کنند.

انجیر خشک برای دیابت

انجیر خشک برای دیابت مزیت ‌های بی ‌نظیری دارد. کالری انجیرهای خشک نسبت به شیرینی که دارند کمتر می ‌باشد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان مصرف انجیرهای خشک را برای لاغری توصیه می‌ کنند. به دلیل گلیسمی بالایی که در این انجیر وجود دارد مصرف زیاد آن برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند توصیه نخواهد شد. البته به طور کلی باید بدانید به دلیل وجود ویتامین‌ های متفاوت در انجیرهای خشک بسیاری از افراد می‌ توانند برای کنترل قند خون از این انجیر استفاده کنند.

انجیر خشک و دیابت

برای همه ما اتفاق می افتد که گاهی میل به خوردن یک خوراکی شیرین داشته باشیم مخصوصا در کنار چای ، حالا اگر فرد مبتلا ب دیابت باشد محدودیت های زیادی برای او وجود دارد ک قند دریافتی به آن آسیب وارد نکند . از جمله خوراکی هایی که مصرف آن برای افرد دیابتی توصیه می شود انجیر خشک است. اما با این حال افراد دیابتی باید در میزان مصرف آن احتیاط کنند زیرا مصرف زیاد آن ممکن است باعث بالا رفتن قند خون آنها گردد، پس مصرف انجیر خشک برای قند خون در حالت کلی مانعی ندارد.

فواید انجیر خشک برای دیابتی ها

امروزه انواع مختلفی از خشکبار خوشمزه و پرخاصیت در بازار مواد غذایی وجود دارد که انجیر خشک یکی از آنهاست. این محصول خواص و فواید متعددی دارد از جمله آن که قادر است بیماری دیابت را درمان کند.

از خواص انجیر خشک باکیفیت می توان برای کنترل قند خون در بدن استفاده کرد. مقادیر زیادی از فیبر در این محصول وجود دارد. فیبر موجود در انجیرهای خشک شده گلوکز خون را تنظیم می کند.

در رابطه با خواص انجیر خشک برای قند خون باید بدانید قندی که در انواع میوه وجود دارد با قند نیشکر فرق می کند. به همین دلیل این ماده میزان قند خون را در بدن به طور ناگهانی بالا نمی برد. کسانی که دیابت دارند می توانند انواع انجیر خشک خوشمزه و مرغوب را در برنامه غذایی خود مد نظر قرار دهند. موقع نوشیدن چای می توان انجیرهای خشک اعلا و درجه یک را به جای محصولاتی همچون قند استفاده کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *